-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41741 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

مادر موسي چرا و چگونه موسي را به نيل انداخت؟

يك الهام الهي قلب مادر را روشن ساخت، الهامي است كه ظاهراً او را به كار خطرناكي دعوت مي​كند، ولي با اين حال از آن احساس آرامش مي​نمايد.

«ما به مادر موسي الهام كرديم كه او را شيرده و هنگامي كه بر او ترسيدي وي را در درياي نيل بيفكن و نترس و غمگين مباش كه ما او را به تو باز مي​گردانيم و او را از رسولان قرار مي​دهيم.» قصص/7. اين يك مأموريت الهي است كه به هر حال بايد انجام شود، و تصميم گرفت به اين الهام لباس عمل بپوشاند و نوزاد خويش را به نيل بسپارد!.

به سراغ يك نجار مصري آمد (نجاري كه او نيز از قبطيان و فرعونيان بود!) از او درخواست كرد صندوق كوچكي براي او بسازد.

نجار گفت با اين اوصاف كه مي​گوئي صندوق را براي چه مي​خواهي؟!

مادري كه زبانش عادت به دروغ نداشت نتوانست در اينجا سخني جز اين بگويد كه من از بني اسرائيلم، نوزاد پسري دارم، و مي​خواهم نوزاد را در آن مخفي كنم.

اما نجار قبطي تصميم گرفت اين خبر را به جلادان برساند، به سراغ آنها آمد، اما چنان وحشتي بر قلب او مستولي شد كه زبانش باز ايستاد، تنها با دست اشاره مي​كرد و مي​خواست با علائم مطلب را بازگو كند، مأمورين كه گويا از حركات او يك نحو استهزاء برداشت كردند او را زدند و بيرون كردند. هنگامي كه بيرون آمد حال عادي خود را باز يافت، اين ماجرا تكرار شد، و در نتيجه فهميد در اينجا يك سرّ الهي نهفته است، صندوق را ساخت و به مادر موسي تحويل داد.

شايد صبحگاهي بود كه هنوز چشم مردم مصر در خواب بود، هوا كمي روشن شده بود، مادر نوزاد خود را همراه صندوق به كنار نيل آورد، پستان در دهان نوزاد گذاشت، و آخرين شير را به او داد، سپس او را در آن صندوق مخصوصي كه همچون يك كشتي كوچك قادر بود بر روي آب حركت كند گذاشت و آن را روي امواج نهاد.

امواج خروشان نيل صندوق را به زودي از ساحل دور كرده، مادر در كناري ايستاده بود و اين منظره را تماشا مي​نمود، در يك لحظه احساس كرد قلبش از او جدا شده و روي امواج حركت مي​كند، اگر لطف الهي قلب او را آرام نكرده بود، فرياد مي​كشيد و همه چيز فاش مي​شد!.




قصه هاي قرآن

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.